Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszej strony.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.


O projekcie

Platforma MATI zawiera zestaw materiałów do 385 lekcji matematyki i 95 lekcji zajęć komputerowych na drugim etapie nauczania (klasy IV – VI szkoły podstawowej).
Programy nauczania tych przedmiotów oraz materiały dydaktyczne zostały opracowane w ramach projektu e‑Matematyka i zajęcia komputerowe – skuteczne programy nauczania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w latach 2012 – 2015.
Platforma MATI jest zintegrowanym środowiskiem pozwalającym na wykorzystywanie materiałów podczas lekcji,  pracy uczniów w domu, do sprawdzianów i kartkówek itp.

Podstawowymi cechami platformy są:

  • bezpłatna licencja na użytkowanie,
  • elastyczna konfiguracja - dostosowanie jej do potrzeb każdej szkoły,
  • możliwość aktualizowania, modyfikowania oraz dodawania przez nauczyciela nowych materiałów edukacyjnych, zadań, quizów itp. - dostosowywania ich do potrzeb uczniów i własnych metod pracy z dziećmi,
  • możliwość wymiany treści między stosującymi ją placówkami (nauczycielami),
  • dostępność platformy na komputerach, tabletach, tablicach interaktywnych,
  • możliwość korzystania z platformy przez nauczycieli i uczniów bez względu na rodzaj sprzętu IT jaki mają do dyspozycji (wymagany jest dostępu do Internetu),
  • możliwość lokalnej instalacji platformy na komputerze PC i jej wykorzystanie przez nauczyciela do prowadzenia lekcji lub przygotowania nowych materiałów bez dostępu do Internetu,
  • dostęp do platformy zainstalowanej na serwerze z domu ucznia,
  • natychmiastowa informacja zwrotna i ocena, które dziecko otrzymuje po rozwiązaniu zadania,
  • ustawienia zadań i quizów umożliwiające wielokrotne powtarzanie ćwiczeń (np. z różnymi danymi)
  • narzędzia dla nauczyciela do bieżącego śledzenia postępów uczniów, analizy wyników i oceny jakie treści wymagają dodatkowych wyjaśnień lub ćwiczeń,
  • automatyczne sprawdzanie klasówek, zadań i większości prac domowych,
  • zgodność materiałów i układu lekcji matematyki i zajęć komputerowych z obowiązującą, podstawą programową i powstałymi w ramach projektu programami nauczania matematyki i zajęć komputerowych na II etapie nauczania.